3e advent

Som ni i tidagare inlägg läste så tillbringade jag stora delar av veckan i Sverige. Måndagskvällen bestod av gymnastikuppvisning där Nova visade upp för farbror vilka konster hon lärt sig, därefter firade jag Malin som fyllde 30. Det var som vanligt härligt att träffa familjen och de underbara brorsbarnen, synd bara att jag hade mina älsklingar i Paris. Tisdag till torsdag var jag på ledarskapsutbildning i Åsljunga (ni vet där Åshöjden-böckerna har sitt urspung). Blåbärskungen hölls sig borta men en blåbärspaj slank ner. Vi fick likt förra gången smaskiga luncher och middagar, däremellan skulle man orka coacha sig själv och andra. Det var tre bra dagar men nu längtade jag hem till Paris.

Morfar hade hållt Anna o Alma sällskap under veckan vilket kändes skönt då Anna kan få några minuters andrum då o då. Morfar är en riktig fixare som satte upp en list i duschen (förhindrar översvämning på golvet), han köpte en längre duschslang(nu kan även personer över 1.75 stå raklånga i duschen), han installerade en dimmer i hallen (ökad mysfaktor) och han tryckte tvättmaskinen på plats (snyggt). Det hanns visst med en del mys med Alma oxå, liksom ett besök på Hotel Invalides, sångstund i kyrkan, shopping på stan samt hästfilmsmaraton med Anna in action åren 1988-1998.






Morfar åkte hem i lördags morse och vi tog en sedvanlig frukost med Melodikrysset. Denna gången skickades krysset in och hoppet att vinna ett armbandsur finns :-) Efter fransk vinterstudio på TVn tog jag Alma med mig för att shoppa på stan. Vi skulle handla julklappar till mamma. Det gick riktigt bra och om inte Alma skvallrar tror jag Anna kommer bli glatt överraskad. Lördagskvällen blev ett mycket trevligt besök hos familjen Ehn. Jag hade träffat dem som hastigast under julmarknaden, medan Anna har hängt med Kristin o barnen en del tidigare. En tidig inbjudan kl 17.30 avslutades inte förrän efter midnatt då middag, lek, några whiskeys och utbyte av franska upplevelser hade klarats av. Ett ämne som diskuterades var det franska köket. Karl-Johan och Kristin hade inhandlat guideboken "Zagat" där de bästa restaurangerna i Paris stod beskrivna. Mat är gott tycker vi så nu finns guiden även på 19 Av MacMahon. Vi får väl se hur många restauranger vi klarar av innan vi lämnar stan????

Idag har vi pysslat lite här hemma, gått en runda på stan och så har jag o Alma badat i stora badkaret. Hon tycker det är såååå mysigt att bada, och pappa tycker det är lika mysigt. Känsliga tittare varnas men nedan ser ni ett nakenfoto.

 

Tredje ljuset är tänt, julstjärnor lyser i fönstret och julklappar ligger gömda i garderoben.......snart är det jul

Kramisar från Daniel

PS. Grattis lillebror o Alle på era födelsedagar DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0