Man är inte äldre än man gör (klär?!) sig

Att "franska storlekar" inte direkt är anpassade för "medelskandinaven" är inte direkt någon nyhet (nu kanske en del protesterar men jag, min familj och flera vänner brukar inte ha våra vanliga storlekar när vi handlar här i alla fall...) men idag var det ganska komiskt på Petit Bateau ska jag be att få tala om...

Idag var det äntligen varmt nog för att Alma skulle få ha sin söta byxdress jag köpte i början av april. Jag tyckte jag hade säkrat upp med att köpa 3 års-storlek. När vi provar den idag tycker jag ändå att den är väl tight så jag beslutar att gå och byta den till 4 års (så är storlekarna här).

När jag plockat Almas byxdress sneglar jag lite åt "vuxenhörnet" och se där, där hänger en riktig Anna-klänning (randig tänker nog 80 % av er som läser skulle jag tro ;-)). Jag tycker storlekarna ser lite märkliga ut men jag plockar en L för den ser bra ut. Jag provar och gillar den skarpt :-). När jag sen ska kolla vad den kostar så blir jag ganska fnissig. För där står nämligen inte bara priset och inte bara L utan även 18 år/L. Jag har lyckats hitta en klänning på flickavdelningen!

Således, ut från butiken går en nybakad 35-åring med sin 18 års-klänning för att gå hem till sin 21-månaders dotter och ge henne hennes 4 års-byxdress. Kan ni hålla med om att franska storlekar är lite hm, annorlunda nu?!

Hur de ser ut? Så här...


Kommentarer
Postat av: Mille

Vilka fina små parisiskor!! En riktig Anna klänning. Superfin. Och den där byxdressen kommer ju bli helt bedårande på "4-åringen" :)!!

Kom hem nu så jag får krama på er!

Puss puss

2012-05-25 @ 23:32:25
Postat av: Anna

Supersnygg klänning Anna! Du ser stark och sommarvacker ut. Din dotter kommer bli lika fin i sin blårutiga.



Kram från oss i Kalmar

2012-05-26 @ 22:37:52
Postat av: Karro

Haha.. Var verkligen helt hundra på att den skulle vara randig:) Mkt fin å trots avsaknad av ränder en riktig Annaklänning! KRAM

2012-05-28 @ 20:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0